PTF-LO

LÆRINGSOPPDRAG:

I løpet av dette læringsoppdraget har jeg lagd den grafiske profilen til Haugaland kommune, jeg lagde også en lanseringsplan.

På lanseringsplanen viser jeg hvordan vi kan nå mest mulig innen kortest mulig tid.jeg lagde en konkurranse hvor jeg lagde premiene, som genser, t-skjorte og paraply ved hjelp av Mockup filer.

Her er den skriftlige planen:

Lanseringsplan:

I forhold til lanseringen av Haugaland kommune har vi i medier og kommunikasjons avdelingen åpnet en offisiell konto på sosiale medier i form av en Instagram konto hvor vi daglig legger ut et bilde som viser hvor mange dager det er til lansering, for eksempel et sju-tall. Dette blir en countdown som starter 30 dager før lansering.

Under bildet vil det være en tekst hvor vi skriver om en ny konkurranse hver dag der brukere må «tagge» bildet sitt med hashtaggen #HaugaLife for å delta.

Konkurransene vil være forskjellige men det som er en felles faktor er at alle bildene må være tatt på Haugalandet, eksempel på en konkurranse: ‘’Sol, sommer og varme er noe vi ikke hadde hatt noe mot i dag. Del ditt favorittbilde fra sommeren på Haugalandet for sjansen å vinne en HaugaLife paraply, bruk #HaugaLife for å delta.’’ Vinnerbildet etter hver dag får bildet sitt publisert på kontoen med en shout-out til vinneren.

Premiene vil variere fra en offisiell Haugaland kommune genser til en enkel t-skjorte, eller paraply med teksten Haugalife på, dette gjør vi fordi vi ønsker og formidle budskapet vårt til mest mulig folk på kortest mulig tid og Instagram var det beste mediet til og skaffe oppmerksomhet på samt at folk faktisk deltar, i motsetning til en Facebook konkurranse hvor folk er noe mer kritiske til hva de ønsker og legge ut på sin personlige profil.

Leave a comment